Weblap készítés Google AdWords Keresőoptimalizálás

Témafelvetés: mikor érdemes hírlevelet (direkt marketing e-mailt) küldeni?

Képzelje el, hogy tud a belvárosban egy olyan "menekülő útvonalat", ami a legnagyobb dugóban is viszonylag jó tempóban járható. A legjobb sofőrök pontosan ismerik ezt az utat, és így előnyösebb helyzetben vannak a forgalmi csúcsidők idején.

Igenám, de az idő előrehaladtával egyre többen kezdik megismerni ezt az alternetív megoldást, így a kerülőút is kezd ugyanolyan forgalmas lenni - ha nem forgalmasabb -, mint az összes többi ismert útvonal.

Vajon a menekülőút ezután is menekülőút lesz? A legrutinosabb sofőrök továbbra is használni fogják, vagy esetleg új utak után néznek?

Nem véletlenül hoztam ezt a látszólag nem ide vágó példát, ugyanis meglehetősen hasonlónak látom a jelenlegi helyzetet az e-mail marketing terén.

Ha mélyebben beleásta magát a témába (talán nem is olyan mélyen), akkor tudhatja, hogy mindenféle kutatás és javaslat alapján a kedd vagy a szerda az optimális időpont a "hírlevelek" kiküldésére, sőt az időpont sem mindegy, délelőtt 10-11 és a 13 óra a legjobb. Ez persze nem igaz minden esetben, amolyan ökölszabály-szerűség.

No de...! Ahogy egyre több az ügyes cég, egyre több levelet küldenek ki ezekben az időpontokban, és így az a véleményem, hogy szépen lassan eljutunk odáig, hogy ezek a sztáridőpontok úgymond telítődnek.

Ha viszont telítődnek, akkor már nem biztos, hogy akkor érdemes kiküldeni azokat a bizonyos leveleket! Nem tudok most hirtelen egy csodaelixírt ajánlani a problémára, és nem is biztos, hogy már most probléma ez, de jó ezt a nézőpontot is ismerni.

Mi a véleménye? Ön tudatosan megválasztott időpontokban küldi ki a hírleveleket (vagy direkt marketing leveleket)?

Szeretne ingyenes e-mail értesítőt kapni minden új bejegyzésről?Iratkozzon fel most!

Hasznosnak találta ezt a blog bejegyzést?

Kulcsár Katalinhttp://www.budaiingatlanok.hu2008.12.04. 17:17 (1)

Kedves Gál Kristóf!
Hírlevelet akkor érdemes küldeni, ha van HÍR!
Csak azért küldeni, hogy ki lehessen pipálni, ez is megvolt, nem érdemes.
Az időpontot illetően , szerintem mindenkinek más az éppen megfelelő napközben, hét eleje, közepe, főként, ha valmilyen módon a téma érintheti a többi napot, van értelme, kis színeshez pedig éppen a péntek a jó.
Üdvözlettel:Kulcsár katalin

Cserepes Istvánhttp://www.bulgaria-market.eu2008.12.04. 17:20 (2)

Tisztelt Cím!
A hírlevél attól hír ha az friss, ha kiszámoljuk, hogy az most hétfő,kedd, szerda. stb. akkor az már nem hír mert idejét múlja.
A mai rohanó gyors világban naprakésznek kell lenni, aki menekülő utakat keres az a szűk utcában lemarad.

Üdvözlettel:
Cserepes István

Gál Kristófhttp://www.primodesign.hu/blog2008.12.04. 17:23 (3)

Katalin és István: a mára elterjedt szóhasználatban (talán hibásan) hírlevelezés néven is emlegetnek mindenféle marketing célú e-mail küldést. A szó szerinti "hírlevél" kora - a kkv szektorban legalábbis - leáldozott.

A bejegyzés tehát nem a "híreket közlő levelekről" szól, hanem az e-mail marketing tárgykörébe tartozó bármilyen levelekéről (direkt e-mail, új cikk értesítő, tanulmánysorozat, stb.).

Sós Jánoshttp://www.sapjobs.hu2008.12.04. 17:25 (4)

Azért itt nem olyan hírekre kell gondolni, mint amilyenek a CNN-en mennek. Szóval attól hogy valami Hírlevél, nem biztos hogy percre pontos, és aktualitását veszti azért, mert mondjuk hétfő helyett kedden lesz kiküldve. Lehet Hírlevelet küldeni arról is, hogy elindult egy új funkció az oldalunkon. Az időpontok telítődésével kapcsolatban egyetértek. Az olyan leveleknek van sikere, melyet a feliratkozók örömmel nyitnak ki!

Tamáshttp://bannerleasing.hu/2008.12.04. 17:29 (5)

Én múltkor a szerdával "befürödtem", de előtte a hét eleji időpont remekül megfelelt.

Még előtte a hétvége jött be, de azt "véletlenül" küldtem, mert a téma nem tűrt halasztást (hét elején lepipáltak volna a versenytársak)

Most, utoljára csináltam egy több részes beharangozót a klasszikus hírlevél elé, és természetesen bült a dolog, de ez utóbbi esetben maga a téma fajsúlya megengedte a kissé "szenzációvadász" promóciót.

Tímeahttp://www.primodesign.hu/blog/mikor-...2008.12.04. 18:31 (6)

Véleményem szerint egy hírlevél valóban nem 2-3 napra vonatkozó szuper akciót kell, hogy tartalmazzon, ergo akár igazodhat bármely kkv a kedd, szerda magasságához. Attól függően azonban, hogy egy - egy cég hány hírlevelet küld szét. Több ezret, vagy csak pár 100 -at? Érdemes talán azt is mérlegelni, hogy mennyire lassítja le a küldő fél rendszerét és mennyiben fogja vissza ott a küldés napján a munka tempót déli órákban. Természetesen minden infrastruktúra függvénye. :)
Egyébként természetesen előbb - utóbb minden módszer ismert lesz, és bejárt ösvényként lehet rájuk tekinteni. De szerencsére az emberi kreativitás nem ismer határokat, úgyhogy ösvények, kerülőutak jönnek mennek:)

Zsazsahttp://www.regionart.hu2008.12.04. 18:56 (7)

Egy érdekes adalék az időpnt témához: az egyik célcsoportunk wellness hotelek. Egy személyes beszélgetés kapcsán az egyik marketinges mondta, hogy nekik a hétfő és a péntek mindig "húzós" a cserék miatt. Így nekik még véletlenül sem küldünk ezeken a napokon ajánlatot ;)

Károlyhttp://marketingblog.blog.co.yu2008.12.04. 20:15 (8)

Az az igazi, ha az ember már tapasztalatból tudja, hogy mikor a legjobb kiküldeni, de még marad energiája arra is, hogy teszteljen. Minden változik, így ez is. Jó hasonlat a forgalmas és kerülőutakkal. Amikor lázban égünk, mert indul egy jó akció, akkor leginkább nem éri meg várni a keddet, vagy a szerdát. Nem is várjuk.

Szép napot és bőséges bevételt kíván
Károly Vajdaságból.

Horváth Zoltánhttp://www.kontraszt.com2008.12.04. 20:28 (9)

Lehet valami ebben a kedd, szerdai telítődésben, mert én már két éve küldök hetente, kéthetente hírlevelet mostmár több mint hatezer olvasómnak, akik a www.torzsasztal.com borászati és gasztronómiai portálomon íratkoztak fel. Az átkattintási arány tényleg drasztikusan visszaesett az utóbbi időben, pedig a felíratkozók száma folyamatosan nő. Erre kajánul lehet a levelek minőségére megjegyzéseket tenni, kérem tegyék is ezt meg, örülök ha Örömet tudok ezzel valakinek szerezni. Erre viszont már előre azt válaszolom hogy programajánlók terén nem lehet olyan nagyot tévedni. Szerintem a telítődés biztosan hozzájárul ezeknek a tuti napoknak a leértékelődéséhez. Más. Többen is megírták előttem a frankót, hogy márpedig hírlevelet csak akkor szabad kiküldeni ha van hír, stb. Ez nagyon jól hangzik, de arra gondolt-e valaki hogy csínnyán kell bánni az olvasók e-mail tűrőképességével és nem szabad túlzásba vinni a levelek mennyiségét mert ezt sokan leíratkozással jutalmazzák. Én tehát igyekszem összevárni az infókat, hogy lehetőleg ne küldjek hetente egy levélnél többet. Érdemes lenne ezen elgondolkodni azoknak is akik ontják a friss infókat, mert egy idő után nagyon fárasztó tud lenni, nem beszélve az össz e-mail terhelés drasztikus növekedéséről.

Nagy Gábor Imrehttp://www.marketingtanfolyam.com2008.12.04. 21:44 (10)

A klasszikus "hírlevél" - mint ahogy Krisóf is írta - halott intézmény.

1. Ez rossz hír: azoknak a cégeknek, akik csak azért kezdtek hírlevél küldésbe, hogy ezzel kipipálhassák az online ügyfélkapcsolatokat...

2. Ez egyben a jó hír is: a sok érték nélküli email miatt megindult egyfajta letisztulási folyamat. Ma már a "hírlevél-fogyasztók" valóban csak azokat az információkat, cikkeket, tanulmányokat jutalmazzák figyelmükkel, amelyek valódi értéket nyújtanak.

Ha sok a leiratkozó, nem az olvasókat kell szidni - sokkal célravezetőbb a kiküldött levelek minőségén és információtartalmán javítani.

Ne küldjünk emailt, ha nincs mit mondanunk. Ha van értékes mondanivalónk, akkor osszuk meg az olvasóinkkal. Ha értékes a levél, lehet kedd, szerda vagy péntek - a hatás nem marad el.

Dukainé Szili Mártihttp://www.mazolajatek.extra.hu2008.12.04. 23:00 (11)

Kedves Kristóf! Hát, ezen még nem gondolkodtam sőt mondhatni: eszembe sem jutott eddig. Én tényleg nem tudom, mi alapján válasszak ki (találjak?) megfelelő napot. Pro és kontra szólnak érvek a napok mellett és ellen is. Nézzük csak! Hétfő és péntek: a két "szélső" nap. Hétfőn sok a munka, a hét indítása,... a sok tennivaló mellett ki ér rá hírlevelet olvasgatni? Pénteken az ellenkezője: kapkodunk, hogy zárni tudjuk a hetet, minden kész legyen... nincs idő hírleveleket olvasgatni. Az "érem másik oldala": Hétfő van, a sok tennivaló posta bontással indul. Nocsak, egy érdekes című (hangzású?) hírlevél. Nézzünk rá! Rövid és érdekes, esetleg felvidít a tartalma - jól indul a hét! Pénteken: még olvassuk el ezt a jó hangzású, érdekesnek tűnő hírlevelet! Jól indul a hétvége, esetleg még több idő is jut a bővebb információ gyűjtésre. Kedd, szerda, csütörtök: a munka sűrűje: megint hírlevél! Nem érünk rá hírleveleket olvasgatni, mindegy, miről szól! Vagy: Olvassuk már el, mit is ír X, vagy Y, (de a Z-re már lehet hogy tényleg nincs idő, vagy energia), és "beáldozzuk" időnk egy kis részét, hogy (esetleg kikapcsolódás képpen) lazítsunk, és közben információkat gyűjtsünk. Én lehet, hogy tévedek, vagy kevés az információm, és ezért gondolom így, de nem tudom eldönteni, hogy mely napok lennének a legalkalmasabbak.

Dukainé Szili Mártihttp://www.mazolajatek.extra.hu2008.12.04. 23:18 (12)

Ahogy elolvastam saját írásomat, az jutott eszembe, hogy ha érdekes a hírlevél megfogalmazása, és ha rendszeresen mindig ugyanazon a napon küldjük ki rövid, de velős és figyelemfelkeltő, esetleg humoros megfogalmazású hírlevelünket, akkor az általunk - szempont alapján vagy spontán - kiválasztott nap lesz az ideális a hírlevél küldésére. Szerintem, ha megtaláljuk a megfelelő hangnemet és módszert a figyelem felkeltésére és fenntartására, ha rendszeres időközönként és ugyanazon a napon küldjük ki hírlevelünket, akkor talán várják is (vagy legalább hiányolják), és "könnyebben" érünk célt. (Vagy nagyon naiv vagyok? nekem eddig még nem volt hírlevelem...) És persze egyetértek Veletek abban, hogy a "semminek" ne legyen hír értéke!

Mahastihttp://www.mahasti.hu2008.12.05. 00:13 (13)

Kedves Kristóf! Nagyon érdekes a kérdésfelvetés. Én úgy gondolom, hogy a cég termékétől, a téma aktualitásától függ inkább a hírlevél kiküldésének időpontja. Hogy én is a saját példámat említsem: a legtöbb programunk hétvégére esik, így - általában - csütörtökön szoktam emlékeztetni a hírlevél olvasókat ezekre, hogy az érintettekhez még időben eljusson minden információ.
Még nem vettem észre különbséget a hírlevelekre való reakciók és vásárlások között annak függvényében, hogy a hét melyik napján küldtem ki a levelet. De ezentúl figyelni fogom ezt is.
Amit az egyik kedves olvasó megjegyzett, azt viszont már én is megfigyeltem: a többség nem szereti, ha folyamatosan levelekkel árasztjuk el a levelesládájukat, így én is igyekszem "összevárni" a témákat, és inkább ritkábban küldeni levelet több témával, mint naponta küldeni az infókat és az ajánlatokat.

Bánfai Zsolthttp://www.levanter.hu2008.12.05. 01:44 (14)

Azt gondolom, a hírlevelek kiküldésének optimális időpontját nagyban befolyásolja az is, hogy ki a célcsoport. Mi például szinte kizárólag magánszemélyeknek küldünk hírlevelet, akik többnyire az otthoni címüket adják meg. Logikusnak tűnik, hogy hétvégén van idejük az embereknek elolvasni a magán e-mailjaikat, mégis a szakirodalom szerint, hétvégén a töredékére esik vissz a megnyitási arány. Nincs kialakült fix időpontunk, még kísérletezünk. Ha van valakinek erről tapasztalata, örömmel olvasnék róla.

FreeChoice Magazinhttp://freechoismagazine.blogspot.com/2008.12.05. 04:41 (15)

Természetesen vannak, napi, heti, havi... hullámvölgyek, de ezek valóban hullámzanak, ciklikusan vagy nem..., tehát a vesszőparipám a TESZT is kezd kivihetetlen lenni. Ez inkább kampányoknál működik. Függ a területtől, B2C vagy B2B...

Szerintem sokkal fontosabb és egyre égetőbb klasszikusok:

1. Tuti jó subject, ez a cím legyen jól meg kreálva
2. Releváns tartalom izgalmas formában, a célközönség szája ízére szabva
3. nem hátrány ha rendszeres, napra órára..., de a 90 napos rubikont soha ne lépd túl a szüneteltetéssel

Más:

Ma már a pr-célzatú blogok átvehetik ezt a szerepet, előnye az új kuncsaftcsapda, hátránya, hogy az RSS révén (is), egyre nehezebb feliratkozókat kreálni, elérhetőségért cserébe!

FCM

krisztahttp://kri-fu-fa.gportal.hu/B2008.12.05. 09:41 (16)

Valóban sokat számít ki a célközönség.
Nálam inkább hölgyek, dolgozó, de kisgyermekes anyukák fordulnak meg gyakrabban. Így a külső is ehhez alkalmazkodott. A hírlevél kiküldésének időpontja szerda-csütörtök magassága. Kora délután. Ilyenkor valószínű, hogy az irodákban is csökkenni látszik a munka tempó. Lazítanak egy cseppet.
Több időpontot végigpróbáltam, ez vált be a legjobban. Ilyenkor még aznap délután, vagy másnap reggel ugrik meg a látogatottság az oldalon. Hiszen nem csak új infokat adok a hírlevélben hanem az oldalra utaló linket is.
A hétvége nálam semmit nem ér. Sokaknak nincs otthon számítógépe, vagy a család körüli teendők foglalják le őket.
Hírlevelet akkor küldök , mikor új írást teszek közzé. Ezt közvetlenül teljesen terjedelmében elolvashatják a levélben. Viszont kapcsolódó anyagok mindig vannak. Ezeket linkekkel fűzöm az anyaghoz.
kri

Marcsihttp://egeszsegesmaradok.hu2008.12.10. 06:19 (17)

Nekem általában a péntek esti és a vasárnapi hírlevélküldés vált be.
Volt, amikor vasárnap reggel 6-kor küldtem el és 2 perc múlva már válasz is kaptam és egész nap jöttek sorban.
Igaz, van olyan is, aki két hónap múlva igazolja vissza a levelet.
Nálam is magánszemélyekből áll a célcsoport.

Erdelyi Norberthttp://www.wdm.hu2008.12.10. 10:34 (18)

Heló Kristóf,

Én úgy fogalmaznék, hogy az olyan hírlevél, ami mindenféle céges dolgokról ad hírt az olvasóknak, az nem csak halott, de eleve halva született. Az e-mail marketinget is hívják csak úgy "hirlevélküldésnek" - meglátásom szerint ez csak bizonyos réspiacok esetében halott, úgy értem elvetélt próbálkozás új indulóként beszállni jópár hazai niche e-mail marketingjébe.

Az időpontok: igazad van, mindenki tudja a "szerdadélután-kettő" -t, ezért nálunk a leglehetetlenebb időpontban küldött mailek hozzák a legjobb konverziókat.

Benedek Csabahttp://www.adoszabaszat.hu2008.12.14. 19:49 (19)

Nálunk hasonló logika mentén alakult ki a kedd dél, illetve előtte pár hétig teszteltünk különféle lehetőségeket. A menekülőutas okfejtéssel egyetértek, valóban változnak az idők és semmi sincs kőbe vésve. Azért ha jó a tartalom, akkor talán nem kell annyira törekedni a többiek elkerülésére, bár a tolongás semminek sem használ.

Nem tudom, de valahol azt olvastam, hogy Szerdán érdemes hírlevelet kiküldeni. Bár kipróbáltam én is, de nem mértem :) Mindenesetre abban megegyezünk, hogy csak akkor ha van értelme....

Robertishttp://hutoepito.hu/egyedi-borhutok-k...2009.02.18. 22:19 (21)

A hagyományos email hírlevelek kora leáldozóban van. Engem kifejezetten idegesít, mikor egyes cégektől naponta, vagy akár hetente többször is érkezik hírlevél. Akinek sűrű infora van szüksége, az használja az RSSt-

betondhttp://www.nincsblogom.hu2009.09.23. 17:00 (22)

Kevert stratégia. http://www.tericum.hu/books/minden.htm

Kuperczkó Andráshttp://www.ertekesitesiweblapok.hu2010.03.10. 11:58 (23)

Szia Kristóf!

Véleményem szerint három hírlevél csoportot különböztethetünk meg a hírlevelek kiküldése során. Az első csoport, amikor az első feliratkozónak küldünk marketing tartalmú e-mailt. A feliratkozó azért iratkozott fel a listára, mert további információt szeretne megtudni a termékről, vagy szolgáltatásról, ezért várja a hírlevelet. Ebben az esetben, szerintem nincs jelentősége mikor, milyen időpontban küldjük ki a hírlevelet.

A második csoportba azoknak küldünk hírlevelet, akik az előző sorozat lefutása után inaktívak maradtak. Ebben az esetben meg kell bizonyosodnunk arról, hogy miért nem reagáltak az első kampányunkra. Lehet, hogy más szolgáltatóktól, vagy termékforgalmazóktól vár további ajánlatot, mérlegel, és a legjobb ajánlatot várja. A másik lehetőség, hogy (és ezt nehezebb megoldani) a kiküldött hírlevél sorozat nem tartalmazott megoldás értékű információt.

A harmadik csoportba azok tartoznak, akik már rendeltek. Itt arról kel megbizonyosodnunk, hogy a termék, vagy szolgáltatás valóban elnyerte a megrendelő tetszését, elégedett-e termékünkkel, szolgáltatásunkkal. Amennyiben elégedett könnyebben tudunk új ajánlatot tenni a további vásárlás érdekében. Ha nem elégedett, nem nyerte meg tetszését termékünk, szolgáltatásunk, akkor nem sokat tehetünk.

Az utóbbi két csoport esetében valóban fontos lehet az időzítés, hiszen itt már ismét olyan figyelemfelkeltő hírlevelet kell kiküldeni, ami aktívvá, vagy ismét vásárlóvá konvertálja az olvasót. Ha a nap korai szakaszában kapja meg, lehet, hogy még nem akar marketing tartalmú levelek olvasásával foglalkozni, vagy még nincs rá ideje. Ha a késő esti órákban kapja meg a hírlevelet, valószínű, hogy már fáradt ahhoz, hogy e-mailt olvasson. Elnézést kérek, ha hosszúra nyúlt a hozzászólásom.






E-mail címe nem jelenik meg az oldalon!

Honlapjának címe megjelenik az oldalon!

Kérem írja ebbe a mezőbe Magyarország fővárosának nevét! Erre azért van szükség,
hogy a spam robotok ne tudjanak spam hozzászólásokat "írni" a blogba.